Thursday 31 January 2013

CINTA.. CINTA.. CINTA





CINTA.. CINTA.. CINTA.. haaaaiiiipppp~!!! mane boleh cinta2 nanti Tuhan Marah!!

Assalamualaikum W.B.T semua.. (^^,)

Dah lama rasenyer dah xtulis blog.. since continued study nih, xsompet2 nk karang BLOG.. btw,hope u guys always fine and have a better life.. Tajuk hari ni mcm geli sikit bila nk membacanya iaitu berkenaan CINTA~ hee.. i pon muntah.. TAPI! kite semua xboleh nk nafikan about ini.. kaaannn??!!!

Allahumma solli ala' Muhammad

   Ok! cinta nih ade pelbagai jenis dan tidak boleh d sama ratakan.. sbagai contoh Cinta kpd Allah,Cinta kpd Nabi,Cinta kpd Malaikat,Cinta kpd Ibuayah,Cinta kpd semua makhluk Allah d muka bumi ini,,is that right? 

   Hee.. setiap CINTA yg kita rasai berlain nikmat yg akan dapat kita rasa.. Sbagai contoh, CINTA KEPADA ALLAH, bagaimana mahu menunjukkan betapa kita CINTA kan kpd Allah S.W.T, sudah tentu melakukan apa yg DIA perintahkan kpd kita dan tidak membuat apa yg di larang,hidup berlandaskan Quran dan Sunnah,dan pelbagai lg..CINTA kpd Allah tidak boleh kita tandingkan dgn perasaan CINTA kpd perkara yg lain. Begitu juga kita CINTAKAN pd Nabi kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W, bagaimana? dgn mengerjakan apa yg Baginda terapkan kpd kita sperti apa? Berpuasa,Menunaikan Zakat,Mengerjakan Haji dan pelbagai lg. Bagaimana pula dgn Ibubapa? sudah pasti kita haruslah mnjd anak yg soleh dan solehah, mengikut perintah mereka dan jgn sesekali melawan kata-kata mereka.

   Itu sudah saya terangkan jenis-jenis CINTA yg sudah sebati akan diri kita.. annnndddd, HOW ABOUT YOUR LOVE FOR SOMEONE? adekan? adekan? huhuuhuhu (gelak2 malu)..~ persoalannya,adakah salah jika kita mencintai seseorang yg bukan mahram pd kita? hee.. Mustahil setiap lelaki tidak pernah terlintas untuk meminati seorang wanita begitu juga dgn wanita.. Mustahil! hee.. Tidak salah untuk ada perasaan,krn Allah yg turunkan perasaan itu pd kita, tetapi~ salahlah kita kalo xletakkan pd tmpat yg benar.. Contoh, dah dok suke2 hang nk p couple2 buat apa? hahaha! 

   Saudara2 sekalian,bukanlah Allah meletakkan perasaan CINTA kpd kita adalah hanya utk kita membuat perkara yg d larang olehNya,tetapi mahukan kalian berserah kpdaNya, berserah! yes! segalanya berserah kpd Allah.. usaha? sudah pasti berdoa pd Allah.. kaaann.. itu jln terbaik,bukan hang dok pegang sana pegang sini.. dok ehh,ajak couple pastu dating.. ishh2,dok molek..dok molek.. hehehee~pastu biar 1 dunia tawu letak kat FB 'In a relationship withh...' inilah baru CINTA kpd Allah sbb kite selalu berserah kpdNya .. How sweet ^^



No comments:

Post a Comment